Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 17.12.2017, 13:01

Український портал "Освіта"

[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Форум » Форум для студентів » Вища освіта » Педагогічна практика для заочників (методика допоможе для проходження)
Педагогічна практика для заочників
СонечкоДата: Четвер, 18.12.2008, 01:56 | Повідомлення # 1
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 1
Статус: Offline
Маю надію, мої матеріали допоможуть зекономити час бідним студентам. Я так вам співчуваю і так радію за себе, що всі ці практики скінчились))) Практики колись готувались для Глухівського педагогічного університету.
Отже, почнем з кафедри психології.

Додано (18.12.2008, 01:49)
---------------------------------------------
Психологічна характеристика

Горбатенка Оксана Іванівна , учениця 9-го класу,народилася …. року в місті…
Сімейна структура-неповна. Мати- …., економіст, освіта вища. Батько-…, в сім’ї не проживає, звязок з дочкою не підтримує.
При самооцінці виокремила такі риси характеру, як рішучість, наполегливість, лідером класу себе не вважає. Проявляється хист в малюванні, літературі, музиці.
Темперамент (Методика визначення темпераменту за тестом-опитувальником Г. Айзенка в адаптації О. Шмельова.) холерико – сангвіністичний в рівному співвідношенні. Потенційний екстраверт. Нормостеник.
Досліджувана (за методикою проведення геометричного тесту) рухлива, але невпевнена в собі, що намагається приховувати. Тип пам’яті переважає моторно- слуховий.(за методикою визначення типу пам’яті).
Мислення розвинуте словесно-логічне(за методикою «Прості аналогії»),логічність та глибина мислення на достатньому рівні. Присутність абстракційного мислення висока, що проявляється в малюнках досліджу вальної.
Серед однокласників є неформальним лідером, з її думкою згоджуються в переважній більшості, прислуховуються. Оксана має велике коло спілкування.
(За методикою «Виявлення атмосфери взаємовідношень «батьки – дитина») встановлено незначні вияви протистояння. Мати досліджувальної не приділяла достатньої уваги існуючій проблемі розвитку неповноцінності дитини у зв’язку з неповною структурою сім’ї.
Отже, Оксана має високий ступінь самоконтролю, відчуває комфортність серед однолітків. Учениця відкрита для спілкування, емоційно стабільна, активна, життєрадісна, схильна до лідерства, товариська. Але водночас імпульсивна, нетерпляча, іноді образлива та агресивна.
Рекомендації батькам:
Регулярно йдіть на відвертий контакт з дитиною. Демонструйте дитині свою підтримку. Це сприяє формуванню в неї почуття впевненості в собі. Ставтеся до дитини як до особистості, а не як до втілення ваших сподівань. Ви можете радити чи підтримувати, але не бажано керувати її життям.

Рекомендації дитині:
Регулярно проводити аналіз негативних якостей характеру, працювати над самоудосконаленням.
Розвивати уміння та навички малювання, написання творів. Намагатись знаходити компроміс у конфліктних ситуаціях. Не приховувати проблеми, а намагатись їх вирішувати. Судити об’єктивно про якості свого характеру.

Додано (18.12.2008, 01:51)
---------------------------------------------
Протокол №1
Тема: Визначення місця учня в структурі колективу за методикою Грішкової Т.Н., Меркулової Т.В “Дерево”: від частини до цілого.
Обладнання: аркуші паперу, маркери, фломастери (додаток №1).
Методика проведення:
Час на роботи не враховується. Пропонується квадрат з аркушів паперу.
Тема загального малюнка - дерево, тобто готовий загальний малюнок повинен бути деревом.
По команді: “Візьміть собі листи паперу”, - кожен учасник вибирає собі лист, на якому він хоче малювати.
Під час малювання розмовляти не можна.
Малювати можна кольоровими фломастерами, фарбами.
Обробка результатів:
Тест “Дерево” відображає динаміку групових процесів, що відбуваються в групі, оскільки напрямлено від індивідуальної частини, якою є кожен учасник, до цілого.
Метою даної вправи є створення групою учасників загального цілісного малюнка “Дерева”, при цьому кожен учасник на своєму робочому місці на окремому листі паперу створює свою індивідуальну частину дерева, маючи при цьому зважаючи на, що метою є загальний твір. Після малювання листи складаються так, щоб вийшло загальне “Дерево” і обговорюється процес створення групового дерева. Малюнок є хорошим дзеркалом стану групи.
Інструкція до виконання:
1. Розкладають листи паперу (А4) так, щоб вони утворили великий прямокутник або квадрат, залежно від числа учасників в групі. Можливий варіант, при якому залишається один порожній лист (при непарному числі учасників).
2. Тема загального малюнка - дерево, тобто готовий загальний малюнок повинен бути деревом.
3. По команді: “Візьміть собі листи паперу”, - кожен учасник вибирає собі лист, на якому він хоче малювати.
4. Під час малювання розмовляти не можна.
5. Малювати можна кольоровою крейдою, олівцями, фломастерами, фарбами.
6. Кожен учасник малює свою частину на своєму робочому місці. Рух учасників по аудиторії під час малювання по можливості обмежити.
У шкільних умовах для проведення вправи потрібний один урок: на створення загального малюнка дається 15 хвилин, після малювання йде обговорення 20 - 25 хвилин.
Для виконання цього завдання від кожного учасника групи потрібно добре концентруватися на своїй індивідуальній частині і при цьому мати на увазі, що метою є загальний твір.
Спостерігаючи за групою в процесі малювання, психологові важливо відзначити для себе особливості групового процесу:
Особливості групового процесу
1. Хто який узяв лист?
Прагнення до лідерства: хтось узяв лист першим і відразу почав малювати, хтось чекає, а хтось бере той лист, який залишився.
2. Хто малює стовбур? Хто малює крону?
Позиції в групі (поведінка в житті): стовбур - основа дерева, на нім все тримається, якщо немає стовбура, то немає і дерева, крони; але стовбур знаходиться в низу, а крона - на верху і вона всім видно.
3.Якщо малюють декілька стовбурів, чия ідея перемагає?
Намагається намалювати свою частину стовбура особливо яскраво, з силою натискаючи на олівець.
Інтенсивно забарвлює свою частину, виділяючи кольором.
4.Які зусилля прикладає кожен учасник, щоб захистити своє бачення малюнка?
Намагається організувати дії групи, що кому малювати (невербально).
Намагається повідомити групу, що він малює (невербально).
5. Якщо в групі з'явився лідер, наскільки він може організувати роботу групи в цілому? Якою мірою група погоджується на це бачення?
Група прийняла ідею лідера, учасники міняють свою позицію, підстроюються під бачення лідера.
6.Як при цьому поводиться кожен учасник групи: чи змінює свій малюнок? Не змінює.
7.Як відбувається взаємодія між учасниками?
8.Чи всі малюють одночасно? Чи є вичікувальні позиції?
Що привносить кожен в загальну картину? Чи влаштовує це його?
Чи може група створити ”єдине дерево” із стовбуром і кроною?
Що заважає групі створити “єдине дерево”?
При цьому листи паперу необхідно пронумерувати, починаючи з верхнього листа. Інструкція дається така ж, про цифри на листах згадувати не треба. Після виконання вправи, малюнок збирається не довільно, а використовуючи нумерацію. В результаті виконання вправи можна виявити стратегію поведінки учасників і особливості групової взаємодії. Обговорення доцільно обмежити загальними питаннями, в цьому випадку набагато важливіше, щоб хлоп'ята відчули що їм заважало і чого не вистачало при створенні загального “Дерева” і дати можливість намалювати загальний малюнок ще раз.
Висновок: Малюнок на папері - це контакт внутрішнього і зовнішнього світів, їх взаємодія. Завдяки малюнку людина знайомиться сама з собою і може переосмислювати події. Виносячи внутрішнє в зовнішній світ, людина змінює свій внутрішній світ, знімає напругу, виводить себе з бездіяльності і закритості до осмисленої дії, таким чином, зображення відкриває можливість саморозвитку і самопізнання.
Частина учнів класу не вербально спілкувалася, намагаючись організувати загальні дії.
Менша частина групи не помічала роботи один одного. Всі малювали відразу, одночасно.

Додано (18.12.2008, 01:52)
---------------------------------------------
Протокол № 2
ТЕСТ «МОЯ ДУМКА ПРО КЛАС»
Тест пропонується учням класу, класному керівникові (він заповнює анкету одночасно з учнями), батькам учнів. У запитальнику дається сім основних характеристик класу. Кожен учень має вибрати з трьох запропонованих відповідей (а, б, в) ту, яка відповідає його точці зору. Вчитель зачитує запитання, учні лише записуватимуть номер запитання й літе¬ру, яка відповідає їхній відповіді.
«Моя думка про клас».
1. Самопочуття в класі:
а) мені тут добре, таке відчуття, ніби я серед друзів;
б) маю друзів і товаришів, але їх небагато;
в) почуваюся самотнім.
2. Ставлення до класу:
а) у моєму житті клас має велике значення;
б) не замислювався про значення класу в моєму житті;
в) хотів би перейти до іншого класу (школи).
3. Як ви визначите мету роботи класу:
а) гадаю, що в класі турбуються про кожного учня і про мене також;
б) вважаю важливим, що ми піклуємося не тільки про добробут учнів, але й про жителів мікрорайону, міста, села...;
в) не відчуваю зацікавленості щодо мене.
4. Ставлення до діяльності класу:
а) загалом я задоволений роботою класу;
б) хотів би внести істотні зміни в роботу класу;
в) гадаю, що напрямок роботи класу треба докорінно змінити.
5. Ставлення до колективних творчих справ:
а) у класі організовують КТС і я в них завжди беру участь;
б) треба частіше проводити КТС у класі;
в) КТС у нашому класі не потрібні.
6. Спілкування в класі:
а) більшість учнів прагнуть спілкуватися з усіма дітьми в класі;
б) гадаю, що в основному дружать групами;
в) гадаю, що дружити з усіма учнями класу неможливо.
7. Творче самовираження:
а) задоволений, що саме в класі маю можливість розкрити своє «я»;
б) в класі я виявив у собі деякі обдаровання й маю можливість їх розвивати;
в) гадаю, що маю здібності, про які в класі не знають.

Додано (18.12.2008, 01:53)
---------------------------------------------
Кафедра ПЕДАГОГІКИ

Додано (18.12.2008, 01:56)
---------------------------------------------

Звіт
студента-практиканта
групи 54-52 курсу 5 природничого факультету
Глухівського державного педагогічного університету
яка проходить педагогічну практику
в 8 класі....

1. (назва школи, кількість учнів, учителів)
2. Індивідуальний план було виконано.
3. Відвідані уроки дуже сподобались. Учитель володіє багатьма педагогічними методами та прийомами, має високу науково-теоретичну підготовку, коректно та тактично спілкується з учнями, часто здійснює індивідуальний підхід. Користується авторитетом серед учнів та повагою колег.
4. Під час педагогічної практики я набула навичок підготовки до уроку, ведення та складання документації, яка потрібна вчителю та класному керівнику; практично закріпила знання, отримані в процесі навчання; навчилася легко знаходити спільну мову із учнями та колегами.
5. Я провела 8 залікових уроків з біології, а також виховний захід з біології «Осінь», який був проведений на достатньо високому рівні.
6. Керівник практики надала теоретичну та методичну допомогу при підготовці до проведення уроків. На уроках я намагалася використовувати диференціацію – давала завдання різного типу складності, звертаючи увагу на рівень успішності.
7. На уроках я використовувала різнопланову наочність, технічні засоби навчання, лабораторні роботи, допомагала вчителю оформити куточок живої природи, приймала участь у зміні оформлення тимчасової наочності кабінету біології.
8. Педагогічна практика допомогла мені використати теоретичні знання на практиці. Вона дала мені певне чітке уявлення про навчальний процес дітей підліткового віку, а також допомогла на власному досвіді переконатися у щирості моєї мрії стати в майбутньому педагогічним працівником. Також я змогла поглибити свої знання з методики викладання біології, природознавства.
9. Важливою роботою вважаю спостереження за класом. Психолого –педагогічна характеристика на колектив допомогла вивчити соціально-психологічні особливості учнівського колективу; картину стану міжособистісних стосунків; роль формальних та неформальних лідерів у системі ділових відносин; кількість угрупувань у класі та їх роль у житті класу та ін.

4.10.2007

 
KINGДата: Четвер, 18.12.2008, 11:50 | Повідомлення # 2
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 10
Репутація: 1
Статус: Offline
Дуже цінний матеріал. Впеснений що за таку інфу "півцарства" дехто віддасть smile
 
СонечкоДата: Четвер, 18.12.2008, 16:35 | Повідомлення # 3
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Репутація: 1
Статус: Offline
Виховний захід.
Тема: Гра «Найрозумніший»

Мета. Підвищити інтерес до природничих дисциплін; стимулювати учнів до пізнавальної діяльності; виховувати допитливість, доброзичливість, взаємоповагу та вміння спілкуватися.

Оформлення. Мультимедійний проектор, екран, музичний центр, дидактичний роздатковий матеріал (картки із завданнями, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва).
Література: Все для вчителя, 15 – 16,2006.Цікава біологія, ст. 50 – 54.
Представлення учасників.
За звання «Найрозумнішого» змагатимуться 12 учасників.
Учасники гри представляють себе.
Ведучий повідомляє правила гри. У першому турі беруть участь 12 учнів, до другого — пройдуть лише 3, а у фіналі за титул «Найрозумнішого» змагатимуться 2 учасники. Переможець отримає звання «Найрозумнішого» з предметів хімія та біологія.
І тур «Тестування»
Умови 1 туру. На екран проектується 4 запитання із біології та хімії. Кожне запитання містить 4 варіанти відповідей, із яких одна є правильною. Учасники на робочих місцях мають картки з літерами А, Б, В, Г, що використовуються для відповідей.

1. Видатним ученим хіміком був:
а) Г. Мендель;
б) М. Фарадей;
в) Д Менделєєв:
г) X. Колумб.
2. Який метод генетики вивчає успадкування ознак у родоводах:
а) генеалогічний:
б) цитогенетичний;
в) біохімічний; •
г) дерматогліфічний
3. В якому році М. Ломоносов відкрив закон збереження маси речовин:
а) 1750;
б) 1648;
в) 1748,
г) 1753.
4. Поняття про мутації увів у науку:
а) Т. Морган;
б) де Фріз:
в) М. Вавилов;
г) Ч. Дарвін.

2 тур. Завдання учасникам — необхідно обрати певну ка¬тегорію і дати максимальну кількість правильних від¬повідей на запитання. Першим у гру вступає учас¬ник, який переміг у відбірковому турі.

Обмін речовин та енергії
1. Як називаються організми, що можуть синтезувати органічні речовини із неорганічних?
(Автотрофи)
2. Скільки залишків фосфорної кислоти містить молекула АТФ?
(Три)
3. Яка РНК транспортує амінокислоти в процесі біосинтезу білка?
(тРНК)

4. Як називається процес синтезу білка на рибосомі по програмі і РНК?
(Трансляція)
5. Як називається процес безкисневого розщеплення глюкози?
(Гліколіз)
6. Скільки молекул АТФ утворюється при повному розщепленні глюкози на СО2 і Н2О? (36)
7. Як називається фаза фотосинтезу, що проходить тільки на світлі?
(Світлова)
8. Який вуглевод утворюється в результаті фотосинтезу? (Глюкоза)
9. Як називаються організми, що одержують
І енергію за рахунок реакцій окиснення неорганічних речовин? (Хемотрофи)
10. Дайте повну назву АТФ. (Аденозинтрифосфорна кислота)
Клітина
1. Скільки хромосом у каріотипі людини?(46)
2. Як називаються пластиди зеленого кольору?(Хлоропласти)
3. Хто автори клітинної теорії?(М. Шлєйден і Т. Шванн)
4. Який нуклеотид комплементарний аденіну (А) в ДНК?
(Т-тимін)
5. Яку функцію в клітині виконують рибосоми?(Синтез білка)
6. Як називаються організми, які не мають сформованого ядра?(Прокаріоти)
7. Яка ЕПС синтезує ліпіди та вуглеводи?"(Гладенька, агранулярна ЕПС)
8. Який органоїд бере участь в утворенні веретина поділу?(Клітинний центр)
9. Як називаються тимчасові компоненти клітини?(Вклю чення)
10. Внутрішній вміст клітини в який занурені її структурні компоненти?
(Цитоплазма)
Генетика
1. Як називається сукупність усіх генів організму? (Генотип)
2. Як називаються сильні алелі, які пригнічують слабкі?(Домінантні)
3. Який метод генетики людини вивчає каріотип, хромосоми, їхню будову, кількість?
(Цитогенетичний)
4. Хто частіше є хворим на дальтонізм?(Чоловіки)
5. Як називаються різкі, стрибкоподібні зміни в спадковому матеріалі?(Мутації)
6. Який учений сформулював закон гомологічних рядів спадкової мінливості?
(М. Вавилов)
7. Обмін якої амінокислоти порушується при фенілкетонурії?
(Фенілаланіну)
8. Хто є автором хромосомної теорії спадковості?(Т. Морган)
9. Як називається хвороба при якій спостерігається трисомія по 21-й хромосомі?
(Синдром Дауна)
10. Яке розщеплення за фенотипом спостерігається в другому законі Г. Менделя?(3:1)
(За результатами II туру до фіналу проходять троє учнів. За допомогою відбіркового туру визначається порядок участі гравців).
3 тур.Розташуйте хімічні елементи за збільшенням числа електронів на зовнішньому енергетичному рівні: Р, В, О, №. (Правильна відповідь: Иа, В, О, Р).
4 тур «Спеціальна тема»
За тиждень до змагання учасникам гри дана тема генетичний код та загальні знання з хімії та біології. На екрані з'являється таблиця. За правильну відповідь учасник отримує 2 бали.
За відповідь на питання суперника — 3 бали.
ДНК. Генетичний код
1. В яких органоїдах окрім ядра міститься ДНК? (В мітохондріях і пластидах)
2. Яка ширина подвійної спіралі ДНК?(2 нм)
3. Які зв'язки з'єднують нуклеотиди в полінуклеотидний ланцюг?
(Фосфодієфірні, або міцні ковалентні)
4. Скільки водневих зв'язків виникає між цитозином одного ланцюга і гуаніном іншого? (Три)
5. Який вуглевод входить до складу нуклеотида ДНК? (Дезоксирибоза)
6. В якому році і ким була запропонована модель подвійної спіралі ДНК?
(1953 рік, Д. Уотсоном і Ф. Кріком)
7. Який учений уперше дослідив нуклеїнові кислоти? (Мішер)
8. Які амінокислоти кодують термінальні триплети? (Ніякі)
9. Скільки триплетів складають таблицю генетичного коду?
(64)
10. Яка властивість генетичного коду забезпечує
те, що він однаковий і у тварин, і у рослин, і у бактерій?(Універсальність)
Загальні знання з хімії та біології
1. Молярний об'єм газу дорівнює. (224 л/моль)
2. Як називаються реакції, що протікають із поглинанням теплоти? (Ендотермічні)
3. Алотропна видозміна кисню. (Озон)
4. Який газ виділяється під час згорання всіх органічних речовин? (Оксид карбону IV)
5. Яким правилом користуються під час приготування розбавлених розчинів із концентрованих кислот?(Кислоту вливають у воду)
6. Як називається неклітинна форма життя? (Віруси)
7. Над якою рослиною проводив досліди Г. Мендель? (Горох)
8. Який метод генетики вивчає вплив спадковості та середовища на розвиток ознак людини? (Близнюковий)
9. Скільки клітин утворюється в результаті мітозу? (Дві)
10. Скільки хромосом у гаплоїдному наборі людини?(23)
(Підведення підсумків).

Додано (18.12.2008, 16:28)
---------------------------------------------
Аналіз уроку біології

ПРОТОКОЛ

І. Дата проведення: 29.01.07, НВК №1, м. Кобеляки, 7-А клас.
ІІ. Тема уроку: «Клас Кісткові риби».
ІІІ. Передбачувана мета та тема уроку: познайомити учнів з особливостями будови й росту кісткових риб; показати, як особливості структури дозволяють рибам виконувати різноманітні функції; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати спостережливість, самостійність у роботі та взаємоповагу.
IV. Обладнання уроку: таблиці «Кісткові риби», муляжі кісток риб.
V. Основні терміни та поняття уроку: ряд Осетрові, ряд Коропоподібні, ряд Оселедцеподібні, ряд Тріскові, ряд Кистепері, загальна характеристика риб.
VI. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
VII. Урок мав наступну структуру:
- Перевірка домашнього завдання – 10 хвилин
- Актуалізація опорних знань – 5 хвилин
- Вивчення нового матеріалу – 16 хвилин
- Узагальнення та систематизація – 10 хвилин
- Домашнє завдання – 4 хвилини.
Між етапами уроку дотримувався логічний зв'язок, структура цілком відповідала вказаному типу уроку.
VIII. Досягнення мети та розв’язання завдань уроку за наявними етапами.
1. Був проведений організаційний момент на достатньому рівні, учні технічно, методично і фізіологічно та психологічно були підготовлені до уроку.
2. При актуалізації опорних знань використовувалося опитування учнів.
3. При перевірці домашнього завдання було використано фронтальне опитування, складність та якість запитань відповідала віковим особливостям дітей та їх загальній підготовленості до уроку; запитання були побудовані логічно, наочність при опитуванні не використовувалась, уточнення та доповнення надавалися як правило при недосконалій відповіді іншими учнями та вчителем рідко. Як правило учні відповідали на питання правильно але не завжди повно, що свідчило про середній рівень підготовленості дітей до уроку. Вчитель давав об’єктивну оцінку відповідям дітей та їхнім досягненням враховуючи якість відповідей, оцінки отримали четверта частина класу.
4. При вивченні нового матеріалу використовувалась розповідь учителя з паралельним заповненням учнями схем, що зображають будову органічні особливості кісткових риб. Розповідь відповідала всім методичним вимогам: була послідовною, доступною, науковою і системною, а також відповідала віковим особливостям учнів. Під час розповіді використовувалась наочність: таблиці, муляжі, та схеми, що активізували пізнавальну діяльність учнів. При вивченні нового матеріалу проводилася самостійна робота за підручником де був застосований диференційований підхід. Відчувалося володіння матеріалом вчителем на високому рівні. Стиль спілкування з учнями – демократичний з високою культурою мовлення. Максимально були задіяні на уроці учні, вони проявляли самостійність та високу активність. Зміст записаного матеріалу – достатній. При оформленні записів на дошці вчителем були дотримані всі гігієнічні і естетичні умови.
5. При узагальнені та систематизації знань були використані індуктивні та дедуктивні методи навчання: вправи, завдання з використанням технологічної карти, а також проблемно-пошуковий метод.
6. При підведенні підсумків уроку був використаний ігровий момент та заключна бесіда, з аналізом роботи учнів та їх оцінюванням.
7. Даючи дітям домашнє завдання, учитель пропонував дітям користуватися додатковою літературою, заохочуючи їх до виконання творчих завдань.
8. Мета і завдання уроку були досягнуті, учні працювали якісно і активно. Діти уміють працювати самостійно, відносяться з повагою один до одного і до учителя і дають конкретні відповіді на поставлені запитання.

Додано (18.12.2008, 16:29)
---------------------------------------------
НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК З БІОЛОГІЇ 6 клас «БІОЛОГІЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ».
Мета уроку: перевірити і узагальнити знання учнів про рослини, розширити кругозір учнів; розвивати інтерес до ботаніки, швидкість мислення і уміння обгрунтовувати відповідь; виховувати любов і бережне ставлення до живої природи. Обладнання: “чорна скринька”; два різнокольорових прапорці; насіння жита, гороху, маку, гарбуза, соняшника; лавровий лист; цибулина; настій валеріани; різні крупи; конверт.

Хід уроку.
І. Підготовка учнів до проведення гри.
ІІ. Гра.
ІІІ. Підведення підсумків гри.
І. Підготовка до проведення гри. 1) Вступне слово вчителя Добрий день, діти. До нас прийшов лист-запрошення від цариці Біології. Вона нас запрошує в гості до рослинного царства. Такі листи надійшли й учням інших класів та шкіл. Щоб наша подорож була приємною і цікавою, давайте сьогодні перевіримо наші знання. Для цього проведемо біологічний брейн-ринг, темою якого будуть рослини, які ви вивчали на протязі року. 2) Організаційний момент Клас ділиться на 2 команди, які обирають капітанів, і дають назви командам. Капітани отримують по різнокольоровому прапорцю і гра починається.
ІІ. Гра. 1. Роздати зерна жита, гороху, маку, гарбуза і соняшника. Визначити, як з них є насінням, а які плодами. Відповідь: горох, мак, гарбуз насіння, зернівка і сімянка сухі плоди, у яких тонкий навколоплодник зрісся з насіневою шкіркою.
2. “Чорна скринька” В ній знаходиться гілка рослини, з неїстівними листками. Цю рослину було присвячено давньогрецькому богові науки та мистецтва Аполону. Нею нагороджують художників, артистів на знак визнання їхніх успіхів. Звідси походить слово лауреат. Питання: що за рослина в “чорній скриньці”? Відповідь: лавр благородний. Листки використовуються як приправа завдяки їх пряному аромату.
3. Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди. Його називали овочем бідняків. Про який овоч йдеться? До якої родини і класу він належить? Відповідь: про цибулину, родина лілійні, клас однодольні.
4. “Чорна скринька” Якщо пригостити настоєм цієї лікарської рослини кота, то він буде “танцювати на задніх лапках у шаленому захваті, закинувши голову назад і горлаючи на весь будинок про своє невимовне щастя, потім забігає по будинку, створюючи на своєму шляху хаос і руйнацію”. (Марк Твен “Пригоди Тома Сойєра”) Що лежить у “чорній скриньці”. Який вплив воно має на людину. Відповідь: настій валеріани, заспокоювальне.
5. Який орган картоплі вживають в їжу? Відповідь: бульбу видозмінений підземний пагін.
6. Який орган редиски вживають в їжу? Відповідь: коренеплід видозмінений корінь.
7. Який орган у хрону вживають в їжу. Відповідь: кореневище видозмінений підземний пагін.
8. На світлі бульби картоплі зеленіють, а бульби жоржини ні. Чому? Відповідь: бульби картоплі видозмінені пагони, у яких під дією світла лейкопласти перетворюються у хлоропласти, а бульби жоржини це видозмінені підземні корені, які не мають пластид. 9. Як в побуті називають продукти, які отримують з плодів коробочок? До якої родини належать ці рослини? Відповідь: крупи, родина

Додано (18.12.2008, 16:31)
---------------------------------------------
Урок-конкурс з теми «Скелет людини»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів.

Урок-конкурс проводиться як «Скелет», що завершує по темі. Беруть участь учні всього класу, розділившись на команди і жюрі.

Починається конкурс з візитної картки (представлення команд).

Потім проводяться конкурси:
На знання відділів скелета.
Логічні ланцюжки (знайти зайве в переліках кісток).
Конкурс ерудитів.
Визначити назви кісток.
Конкурс «9-1-1 – Служба порятунку». Надання медичної допомоги при травмах.
Жюрі підводить підсумки конкурсу.
Конкурс ерудитів:

Команди повинні відповісти на питання.

1-а команда
У назві якої частини скелета присутній географічний термін? (Хребет.)
Яка кістка мозкового відділу черепа нагадує про політ? (Крилоподібна.)
Яка частина скелета нагадує про неволю? (Грудна клітка.)
Чому перший шийний хребець отримав назву атлант?
У яку сумку нічого не можна покласти? (У суглобову.)
Назви яких кісток скелета пов'язані з предметами господарського ужитку? (Лопатка, молоточок, ковадло, стремечко, чашка.)

2-а команда
Назву якого відділу скелета позначає предмет, використовуваний при пранні, для миття в лазні? (Таз.)
У лабіринтах якої кістки черепа можна заблукати? (Гратчаста кістка.)
Якою частиною скелета можна «копати»? (Лопатка.)
Який хребець в процесі еволюції втратив свою частину, а якій цю частину узяв? (Атлант-іпістрофей.)
Чому частини кисті мають назви зап'ястя, пястье? (У основі цих назв лежить слово «пять»- п'ять пальців.)
Чи є в черепі рухомі кістки? (Нижня щелепа, під'язикова кістка, молоточок, ковадло і стремечко.)
Конкурс: визначити назви кісток

Андрій Везалій міг із закритими очима на дотик визначити кости людину. побудьте і ви декілька хвилин Везалієм. Учасникам зав'язують очі і пропонують на дотик визначити кістку: хребці, ключицю, лопатку, нижню щелепу і так далі
Методичний коментар
У підготовці бере участь весь клас. Діти використовують багато додаткової літератури. Успішному результату сприяє загальна психологічна атмосфера дружної, злагодженої, повнокровної роботи на уроці. До природної допитливості хлоп'ят додається спортивний азарт. Все це піднімає робочий настрій, окриляє школяра і активізує учбову роботу. При такій формі уроку важко визначити глибину знань кожного учня.

Додано (18.12.2008, 16:35)
---------------------------------------------
Психологія, тренінг:
Методика аналізу важких ситуацій відрізняється від роботи звичайної дискусійної групи. Процедура включає не тільки обговорення, а й елементи рольової гри, при цьому вона більш регламентована. Процес розробки проблеми йде індуктивно — від часткового до загального. Як навчальний матеріал психолог підбирає конкретну життєву ситуацію, значущу для учасників групи. У процесі групової роботи вона поступово аналізується для того, щоб виявити й усвідомити психологічну проблему, що лежить в її основі. Потім група намічає морально обґрунтовані та психологічно ефективні шляхи рішення цієї проблеми.
Цільова група: батьки учнів, 25 осіб.
Методика зручна при роботі з великими аудиторіями, що перевищують розмір звичайної тренінгової групи, а також у тих випадках, коли традиційні методи психологічного тренінгу неможливі через короткостроковість чи одноразовість заняття.\
Мета роботи групи: розвиток соціального інтелекту членів навчальної групи: розширення соціально-психологічного поля зору, навчання психологічному аналізу ситуацій, умінню зрозуміти точку зору співрозмовника й більшому усвідомленню власних дій, а також підвищення морально-етичного рівня їхніх взаємодій з іншими людьми.
Мета заняття: ознайомлення з методикою аналізу важких ситуацій спілкування.
Обладнання: блокноти та ручки в усіх учасників.
Порядок роботи: навчання методові аналізу важких ситуацій спілкування в малій групі повинно складатися з трьох ступенів:
1) демонстраційне заняття, що проводить, а потім розбирає психолог із групою батьків;
2) самостійне проведення учасником тренінгу заняття за готовою програмою;
3) підготовка учасниками власного плану заняття (сценарію) за визначеною проблемою.

1. Створення малої групи. Ведучий вибирає 6–8 осіб з-поміж учасників заняття. Мала група повинна репрезентувати аудиторію. При наборі групи з добровольців ведучий стежить, щоб її члени розрізнялися за статтю, віком, професійним досвідом, тому що це створює необхідне групі розходження думок, точок зору, широкий діапазон реакцій. Зайво гомогенна група малопродуктивна. У всіх випадках неприпустиме включення до складу групи осіб із психічними відхиленнями. Група розміщується півколом на сцені обличчями до глядачів. Ведучий займає крайнє місце у групі.
2. Знайомство з проблемою. Ведучий робить короткий вступ, називаючи тему майбутньої роботи та її мету, і пропонує конкретну ситуацію, що послужить предметом аналізу. Форми пред’явлення ситуації можуть бути різними. Ситуація повинна бути компактною, короткою, із двома-трьома діючими особами та надавати можливість різних варіантів її рішення.

Отже, психолог пропонує проаналізувати, від чого залежить успіх чи неуспіх прохання педагога, з яким він звернувся до підлітка. Описується ситуація: у п’ятницю, закінчивши останній урок, викладач зненацька пригадує, що необхідно прикрасити клас до завтрашнього заходу. Він забув попередити про це чергових і зараз може розраховувати тільки на те, що умовить допомогти двох дітей, які затримались у класі. Викладач говорить їм: «Діти, не могли би ви залишитись і допомогти мені у важливій і терміновій справі — треба прикрасити цей клас». Учні відповідають: «А чому ми? Ми сьогодні зайняті, ми на дискотеку йдемо!».
Ведучий пропонує учасникам групи придумати кілька реплік від імені викладача для того, щоб учні все-таки йому допомогли.
Збір банку типових реакцій. Мета цього етапу полягає в тому, щоб зібрати різні варіанти поведінки людей у запропонованій ситуації та виявити найбільш характерні способи реагування. Кожен учасник групи дає свій варіант того, що би він сказав, будучи на місці одного з персонажів

На цьому етапі роботи вирішуються наступні психологічні задачі:
- знайомство із широким репертуаром відповідей різних людей (зокрема батьків) на задану ситуацію збагачує поведінковий досвід, дозволяє емоційно відчути ситуацію;
- розмаїтість запропонованих варіантів змушує порівнювати, з’являється розуміння множинності рішень і виникає проблема вибору, а значить, і критеріїв цього вибору.
4. Обговорення й порівняльний аналіз запропонованих варіантів рішення ситуації. На цьому етапі ведучий повинен увести двоєдині критерії оцінки ефективності дій учасника обговорюваної ситуації. Комунікативна поведінка вважається ефективною, якщо учасники ситуації успішно виконали практичну задачу, що стоїть перед ними й одночасно зберегли або сформували позитивне ставлення один до одного.
- Отже, шановні батьки, повернемося до прикладу з учителем, який попросив учнів допомогти прикрасити клас.
На початку групового обговорення учасники визначають сцену як ситуацію особистого прохання, де позиції сторін (педагог — учні) однорівневі, ієрархічно не супідрядні, тобто партнер може прохання виконати, а може й відмовити. Потім група переходить до конкретного аналізу відповідей кожного учасника заняття з погляду двох критеріїв ефективності. Розглянемо три варіанти відповідей.
а) «Діти, нам треба прикрасити клас! Це важливий захід. Його треба виконати, а то ми опинимося на останньому місці! Якщо ви зараз підете, не забудьте, що вам незабаром треба буде здавати мені іспит!»
б) «Діти, я потрапив у жахливе становище. Зовсім забув усіх попередити, що треба прикрасити клас. А то буде скандал, мене будуть лаяти! Тільки на вас надія. Залишіться, будь ласка. А на дискотеку в інший раз сходите. Від вас не піде!»
в) «Діти, я розумію, що дискотека для вас справа важлива. Я не можу від вас вимагати, можу тільки просити. Я винуватий, забув і не попередив усіх вчасно, що треба прикрасити клас до завтрашнього дня. Тут роботи хвилин на 40. Прикиньте, як у вас згодом до дискотеки? Якщо ви мені пожертвуєте навіть 20 хвилин, це буде значна допомога. Інше я спробую зробити все сам. Ну як?»
Критерії ефективності стосовно даної ситуації будуть визначатися тим, чи залишаться діти допомогти і з якими почуттями вони будуть це робити. Групове обговорення з урахуванням цих критеріїв дозволяє роз’єднати і по-різному оцінити відповіді викладачів а), б) і в). Незважаючи на зовнішні розходження відповідей а) і б), учасники групи побачать подібність між ними: упор на виконання задачі, зневажання партнерів-дітей.
Викладачі а) і б) не враховують їхні плани, не цінують їхній час, виходять зі своїх інтересів, розпоряджаючись і маніпулюючи (лякають, намагаються розжалобити), не довіряють дітям самим прийняти рішення.
Основна задача : допомогти учасникам групи навчитися проводити мікроаналіз окремих реплік, виховуючи спостережливість і точність в обробці психологічної інформації. Так, по фразовий розбір відповіді в) дозволить помітити, що це єдиний варіант, де педагог дійсно контактує з дітьми й поважає їх: чує їхні слова, визнає значущість їхніх занять і цінність їхнього часу, дозволяє їм самим вирішити ситуацію, пам’ятаючи, що це ситуація прохання.
На цьому етапі роботи групи вирішуються наступні психологічні проблеми:
- учасники групи повинні навчитися розглядати ситуації спілкування як комунікативні задачі з набором умов, правилами, поведінкою, передбачуваними наслідками окремих ходів тощо;
- мікроаналіз реплік і використання критеріїв комунікативної ефективності повинні підвищити самоконтроль учасників групи в ситуаціях спілкування, навчити не задовольнятись випадковими-інтуїтивними рішеннями чи оцінками;
- учасники групи повинні вчитися розрізняти внутрішню психологічну структуру ситуації (позиції учасників, їхні провідні мотиви та цілі, ставлення до партнера і т. п.) крізь зовнішній матеріал конкретних взаємодій персонажів.
5. Узагальнення результатів аналізу конкретної ситуації та постановка глибинної психолого-педагогічної проблеми.
Матеріал, отриманий групою на попередньому етапі, наочно показує, що домагатися свого людина може по-різному. Керівники, педагоги та інші фахівці, в яких спілкування складає основу їхньої професійної діяльності, у процесі психологічного навчання насамперед прагнуть опанувати зовнішню сторону спілкування, «технологію» і прийоми, що дозволяють досягти відчутних результатів і виграшів. Такі ж методи можуть виконувати батьки у своєму спілкуванні з дітьми – підлітками.
На цьому етапі ведучий допомагає групі перейти на більш глибокий рівень розробки ситуації та порушує питання про цілі взаємодіючих партнерів. Він повинен навчити членів групи усвідомлювати свої цілі та психологічну значущість взаємодії з партнером.
Чим більшим виявляється розрив між бажаним результатом спілкування і тим, що в дійсності виходить, тим суб’єктивно складніше така ситуація для даної групи. Тим важливіше для членів групи спільно сформулювати глибинну психолого-педагогічну проблему, що лежить в основі важкої ситуації. Так, неуспіх багатьох батьків у зв’язку зі зверненим до учня проханням, що викликало в того роздратування й небажання на нього відгукнутись, був зв’язаний не просто з невмінням його висловити (що цілком виходило в ситуаціях із дорослими), а з внутрішнім відчуттям своєї переваги над особистістю дитини, небажанням його просити, перед ним «принижуватись».
Підбиваючи підсумки цього етапу роботи групи, ведучий повинен допомогти членам групи у процесі узагальнення обговорюваного матеріалу підійти до таких висновків:
- знайти за допомогою власного досвіду, що в залежності від цілей — придушити або підвищити ініціативність, відповідальність, самостійність і т.п. — до потрібних результатів призводять найрізніші способи поведінки;
- навчання тому, як поводитися в ситуації, без усвідомлення того, хто я і для чого я це роблю, приречено на неуспіх. Тут доречні коментарі ведучого легко доведуть неспроможність «рецептурного» навчання спілкуванню («Скажіть нам, як треба робити») і розкриють у кінцевому рахунку цинічність маніпуляцій як способу спілкування з людьми. Усвідомлення та прийняття глибинної психологічної проблеми групою або більшістю її членів дозволить зробити крок до більшої особистісної комунікативної компетентності.
6. Створення групою ідеальної моделі нової поведінки.
Група може прийняти нову, більш адекватну установку у відношенні до ситуації, що розбирається, і діючих осіб, і сформувати ідеальну модель поведінки в даній ситуації. Наприклад, у ситуації прохання важливо не змішувати її із ситуацією вимоги, необхідно чітко формулювати обсяг прохання, ураховувати можливості партнера та його інтереси тощо. Цю нову модель учасники групи під керівництвом ведучих можуть почати освоювати та вводити у свій поведінковий репертуар у процесі тренувальних вправ.
Інструкція спостерігачам

Як тему для самостійної підготовки й написання сценарію та проведення групового заняття можна взяти проблемні ситуації: 1) схвалення та заохочення, 2) критичні висловлення батьків стосовно дітей.

 
KINGДата: Четвер, 16.04.2009, 12:04 | Повідомлення # 4
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 10
Репутація: 1
Статус: Offline
Агов, народ, бачу на матеріал заглядаються багацько людей, а де подяки?:) Людина ж старалася, не сдля себе, для вас
 
kolberaДата: П`ятниця, 12.06.2009, 08:06 | Повідомлення # 5
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Спасибо. Очень Очень помогли smile
 
yfcnzktdbДата: Субота, 26.03.2011, 17:53 | Повідомлення # 6
Рядовий
Група: Пользователи
Повідомлень: 1
Репутація: 0
Статус: Offline
Допоможіть будь-ласка, в кого є звіт з педагогічної практики 4 курс зі спеціальності біологія.... Буду вдячна за допомогу....
 
Форум » Форум для студентів » Вища освіта » Педагогічна практика для заочників (методика допоможе для проходження)
Сторінка 1 з 11
Пошук:


Copyright KING © 2017
Хостинг від uCoz